E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a. Badanie Wavemaker
Wśród aplikacji prym wiodą Netflix i YouTube (fot. Pexels.com)
Ponad 14 milionów polskich e-widzów korzysta z aplikacji streamingowych na telewizorach podłączonych do internetu. Najczęściej oglądają na telewizorach Samsung i wybierają Netflixa – pokazują dane z badania VideoTrack agencji Wavemaker.
Telewizor z dostępem do internetu jest obecnie najchętniej wybieranym ekranem do oglądania programów w serwisów streamingowych – wybiera go 58 proc. badanych (wzrost z 56 proc. w poprzedniej edycji z jesieni 2022 roku).
Samsung dwa razy popularniejszy niż LG
Kolejne pod względem popularności były:
- laptop – 45 proc. (spadek z 48 proc.),
- smartfon – 31 proc. (spadek z 35 proc.)
- i komputer stacjonarny – 16 proc. (spadek z 20 proc.).
Czytaj też: Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej niż przed rokiem. Słabsza oferta streamingu?
Wśród aplikacji prym wiodą Netflix (korzysta z nich 68 proc. badanych) i YouTube (62 proc.), przed Disney+ (25 proc.) i HBO Max (24 proc.). Dalej znalazły się: Player (19 proc.), Prime Video (16 proc.), Polsat Box Go (14 proc.) i Canal+ Online (11 proc.).
Jeśli zaś chodzi o sprzęt, prowadzi Samsung. Z telewizorów tej marki korzysta 4 na 10 polskich e-widzów posiadających telewizor podłączany do sieci. Samsung jest dwa razy popularniejszy niż kolejny w rankingu – LG (20 proc.).
Jeden z najszybciej rosnących segmentów reklamowych
"Kariera telewizorów podłączanych do sieci idzie w parze z trendami w świecie reklamy. Connected TV, obok retail mediów, jest jednym z najszybciej rosnących segmentów reklamowych. Marketerzy szukają opcji dobudowania zasięgów tradycyjnej TV, a aplikacje i serwisy dostępne na telewizorach gwarantują im wysoką jakość kontaktu, w angażującym i bezpiecznym otoczeniu programowym" – komentuje w komunikacie Maciej Olenderczyk, szef obszaru Advanced TV w GroupM.
Czytaj też: Inwigilacja przez rząd światowy i inne teorie, w które wierzymy. Raport o dezinformacji
Badanie VideoTrack 8 agencja Wavemaker realizowała na przełomie stycznia i lutego 2024 roku na próbie 1621 widzów internetowych powyżej 16. roku życia.
Telewizor z dostępem do internetu wybiera 58 proc. badanych (fot. materiały prasowe)
Jako widza internetowego traktuje się osobę, która przynajmniej czasem ogląda w sieci lub pobiera z internetu filmy, seriale i inne dłuższe programy.
Czytaj też: Dziennikarze czytają tylko od 10 do 30 proc. informacji prasowych. Raport Clear Communication
(KOZ, 27.04.2024)